neděle 20. září 2015

PROTIHLUKOVÝ ASFALT JE ÚČINNÝ. V ŘÍČANECH SNÍŽIL HLUKOVÉ ZATÍŽENÍ O VÍC NEŽ 6,5 DECIBELU

Při znovuotevření jedné z nejfrekventovanějších komunikací východního okolí Prahy zkoumalo protihlukový efekt speciální vozidlo z Francie. Potvrdilo výrazné snížení hlukové zátěže. Právě na hluk si lidé žijící v okolí této komunikace dlouhodobě stěžovali. Obyvatelé Říčan se dočkali ještě jedné dobré zprávy – na několik měsíců se zastaví tranzit kamionů.

Dneškem skončila hlavní fáze rekonstrukce Černokostelecké ulice v Říčanech, po které denně projíždí více než 20 000 osobních aut a téměř 3000 kamionů.

Jsem rád, že oprava v tomto dopravně velmi citlivém místě proběhla s mimořádnou rychlostí a bez vážnějších komplikací,“ řekl Jiří Mayer, ředitel ŘSD Závod Praha.

Rekonstrukce stála 15,5 milionu Kč, trvala necelých osm týdnů a neprovázely ji žádné zásadní stavební komplikace.

Jsem za rekonstrukci nesmírně vděčný, vlastně je výsledkem dohody s ministrem dopravy, která vznikla při předání petice za dostavbu tzv. Pražského okruhu. Děkuji všem za rychlou práci,“oceňuje starosta Vladimír Kořen a doplňuje ho radní pro dopravu Miloslav Šmolík: „Jsme rádi, že se podařilo dojednat s ŘSD využití speciálního tichého asfaltu. Říčanští obyvatelé si tišší ulice sami všímají a je to téma číslo jedna.“

Tichý asfalt pro bezpečnou jízdu

Nový speciální protihlukový povrch tvoří asfaltová směs VIAPHONE, který vyvinula společnost Eurovia ve Francii. Tato asfaltová směs umí snížit hluk z pneumatik na hladinu odpovídající 50 % snížení intenzity dopravy a má vynikající protismykové vlastnosti. Vlákna napuštěná asfaltem totiž působí jako tlumič hluku.

„VIAPHONE je asfaltový beton zrnitosti 0,6 nebo 0,8 mm pro velmi tenké vrstvy a pokládá se v tloušťce 20–30 mm. Složení, zejména přetržitá křivka zrnitosti a přítomnost vláken, zajišťuje významné snížení valivého hluku a velice bezpečnou jízdu,“ uvedl technický ředitel společnosti Eurovia Michal Sýkora.

Zjednodušeně protihlukový efekt vzniká díky větší poréznosti materiálu. Je to podobné jako v případě odhlučnění zvukových studií, kdy se zvuk láme o nerovné plastické stěny.

"Z výsledků měření hluku starého povrchu ulice Černokostelecká a po položení vrstvy VIAPHONE je zřejmé, že v obou směrech došlo ke snížení hluku při rychlosti 50 km/h o 6,5 dBA. Ve směru ku Praze byla na nové obrusné vrstvě změřena průměrná hodnota 89,4 dBA, ve směru do Kolína pak 89,3 dBA. Na starém povrchu byly v obou směrech zjištěny hodnoty 95,9 dBA," potvrdil Jiří Kašpar ze společnosti Eurovia.

Celková rekonstrukce Černokostelecké ulice v Říčanech ale zdaleka nekončí, bude trvat ještě několik měsíců. Město nyní bude řešit úpravy zeleně, výměny obrub, nájezdy k soukromým pozemkům a opravy chodníků. Tyto zásahy by se ale měly dotknout dopravy již minimálně. Nekončí ani práce Ředitelství silnic a dálnic – proběhnou ještě reklamační dodělávky a hlavně začne rekonstrukce mostu přes potok Rokytka, který je v havarijním stavu. Z tohoto důvodu nebude několik měsíců možný průjezd kamionů. Zákaz vjezdu pro vozidla těžší než 12 tun začne platit od středy 10.
PROTIHLUKOVÝ ASFALT JE ÚČINNÝ. V ŘÍČANECH SNÍŽIL HLUKOVÉ ZATÍŽENÍ O VÍC NEŽ 6,5 DECIBELU

Žádné komentáře:

Okomentovat